– بهترین زمان از پوشک گرفتن بعد از دو سالگی و ترجیحا دو سال و سه ماهگی است.

– اگر کودک خواهر یا برادر بزرگتر دارد، او را به دنبال استفاده از توالت در مقابل چشمان کودک تشویق کنید.

-اگر کودک همکاری نمی کند، صبر کنید تا کودک تمایل به امتحان کردن آن داشته باشد. منتظر زمان مناسب بمانید.

– نگران به تعویق افتادن فراگیری این رفتار نباشید. كودك این مهارت را نیز مانند دیگر رفتارها می آموزد.

-اگر چه در حال آموزش به کودك هستید، اما تا مدتی شبها از پوشك استفاده کنید تا کودک بدون احساس ترس، استرس و ناامنی بخوابد.

– او را با همسالانش مقایسه نکنید. کودکان در این سن هم مقایسه را می فهمند و برای مبارزه با این مسأله به طور ناخودآگاه لجبازی میکنند.

– کودک بیش از ۵ دقیقه روی لگن ننشیند؛ زیرا این حالت برای وی جنبه تنبيه خواهد داشت. گاهی پس از پوشک کردن کودک مجدد مدفوع دفع می کند. در این حالت نباید کودک را تنبیه یا سرزنش نمایید.

– يبوست آموزش توالت رفتن را مشکل تر می کند. بنابراین جهت پیشگیری از آن به کودک فيبر غذایی و مایعات فراوان دهید. برای کودکانی که از آشامیدن خودداری می کنند مصرف غذاهایی مانند سوپ مفید خواهد بود.

– به یاد داشته باشید کودکان متفاوتند و هر یک روش خود را در آموزش توالت رفتن دارند. اگر دیدید آموزش به خوبی پیش نمی رود، آن را به مدت چند هفته به تعویق انداخته، مجدد کودک را پوشک کنید. در کل آرام باشید و در “آموزش توالت رفتن” عجله نکنید. بدانید آموزش توالت رفتن مسابقه یا امتحان نیست.

– اکثر کودکان تا سن ۳ سالگی کنترل مدفوع و نیز ادرار در طول روز را دارا می باشند. در صورت کثیف کردن با مدفوع یا خیس کردن در طول روز با پزشک کودک خود مشورت کنید.

توجه: لطفا جهت دریافت وقت اینترنتی در روزهای کاری مطب از ساعت ۸ تا نهایتا ۸:۳۰ به سایت مراجعه نمایید. وقت دهی تلفنی از طریق تلفن گویای 02123048 دانلود اپلیکیشن درمانگاه داخلی تخصصی کودکان ایران